Geplaatst door & opgeslagen onder Algemeen nieuws.

Erkenning voor inspanningen voor duurzaamheid

Bosch Car Service Autobedrijf van Zessen heeft certificaat Erkend Duurzaam

Bosch Car Service van Zessen uit Lexmond is officieel Erkend Duurzaam. Het certificaat Erkend Duurzaam is het bewijs dat Bosch Car Service van Zessen in alle facetten van de bedrijfsvoering duurzame veranderingen heeft doorgevoerd. Het IvDM (Instituut voor duurzame mobiliteit) reikt het certificaat uit na een uitgebreide duurzaamheidsscan van het bedrijf.

“Maatschappelijk en duurzaam handelen is een belangrijke bedrijfswaarde voor ons. Samen met ons team leveren wij al jaren de nodige inspanningen om ons bedrijf milieuvriendelijk/energiezuinig/sociaal te maken. Het certificaat Erkend Duurzaam is een mooie erkenning van deze inspanningen en een aanmoediging om nog duurzamer te worden,” zegt Arie den Besten van Bosch Car Service van Zessen.

Uitgebreide scan

Een autobedrijf krijgt pas een certificaat Erkend Duurzaam na het doorlopen van een scan. “Een eerste fase is het invullen van de zelfscan Erkend Duurzaam via het online portal. Die bevat vragen over zes thema’s: bedrijfsvoering, communicatie, financiën, inkoop, personeel en dienstverlening. Bij het behalen van een score van 70 procent kan een audit worden aangevraagd. Daarna volgt een audit van een externe auditor van DEKRA. Die controleert of de ingevulde zelfscan overeenstemt met wat op de bedrijfsvloer gebeurt. Pas als er na deze controle voldoende punten zijn gehaald, krijgt een bedrijf het certificaat Erkend Duurzaam,” licht Arie den Besten van Bosch Car Service van Zessen toe.

“De scan helpt een beter inzicht te krijgen in duurzaamheid in al zijn aspecten en geeft ook nuttige aanbevelingen of suggesties tot verbetering. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen gaat veel verder dan alleen het milieu. Ook de dienstverlening, het personeel, inkoop, financiën en communicatie zijn belangrijk. Daarnaast besteden wij veel aandacht aan het duurzaam inrichten van werkplaats en bedrijf en het duurzaam omgaan met energie,” aldus Arie den Besten.

Het Erkend Duurzaam-certificaat is een keurmerk voor en door de automobielbranche, dat is ontwikkeld door BOVAG en het Instituut voor Duurzame Mobiliteit (ivDM). Het keurmerk wordt breed gedragen binnen de sector: meer dan 1.500 bedrijven zijn inmiddels aangesloten.

Bosch Car Service

Bosch Car Service van Zessen maakt deel uit van het Bosch Car Service netwerk, met ongeveer 385 vestigingen het grootste merkonafhankelijke autoserviceconcept in Nederland voor de particuliere en zakelijke markt. Als aangesloten autobedrijf ontvangt het van Bosch, de grootste toeleverancier in de automobielindustrie, ondersteuning op het gebied van techniek, marketing en kwaliteitsbeheer. “Daardoor zijn wij in staat kwalitatief fullservice auto-onderhoud te verlenen aan alle merken auto’s, tegen een betaalbaar tarief,” zegt Arie den Besten van Bosch Car Service van Zessen.